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 [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete

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Skatershi
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Spanky

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MessageSujet: Re: [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete   [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete - Page 2 Empty25/10/08, 02:30 pm

Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Mad Mad Mad Mad
ben susi nul c tout Razz
Code:
Exception in thread "General Pool-3" java.lang.NullPointerException
   at net.sf.l2j.gameserver.LoginServerThread.sendPacket(LoginServerThread.java:464)
   at net.sf.l2j.gameserver.LoginServerThread.sendLogout(LoginServerThread.java:405)
   at net.sf.l2j.gameserver.network.L2GameClient$DisconnectTask.run(L2GameClient.java:595)
   at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java:885)
   at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:907)
   at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)
Exception in thread "General Pool-1" java.lang.NullPointerException
   at net.sf.l2j.gameserver.LoginServerThread.sendPacket(LoginServerThread.java:464)
   at net.sf.l2j.gameserver.LoginServerThread.sendLogout(LoginServerThread.java:405)
   at net.sf.l2j.gameserver.network.L2GameClient$DisconnectTask.run(L2GameClient.java:595)
   at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java:885)
   at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:907)
   at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)
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Respawner

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MessageSujet: Re: [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete   [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete - Page 2 Empty25/10/08, 02:42 pm

Rien à voir avec ton script ...
A moins que tu tentes de deleteMe() un joueur peut être Laughing
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Spanky

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MessageSujet: Re: [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete   [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete - Page 2 Empty25/10/08, 04:45 pm

sa ma msi sa a ma connection jsute apres que jai changer el delete pigs par el delete id
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MessageSujet: Re: [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete   [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete - Page 2 Empty25/10/08, 04:53 pm

Spanky a écrit:
sa ma msi sa a ma connection jsute apres que jai changer el delete pigs par el delete id
Reformule moi ça s'il te plait j'ai pas compris.
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Grimly

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MessageSujet: Re: [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete   [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete - Page 2 Empty25/10/08, 05:19 pm

Spanky a écrit:
sa ma msi sa a ma connection jsute apres que jai changer el delete pigs par el delete id

Woaw l'horreur !
Spanky, retourne au CE2 et suis les cours de français cette fois-ci !!!
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Spanky

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MessageSujet: Re: [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete   [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete - Page 2 Empty25/10/08, 05:52 pm

Grimly a écrit:
Spanky a écrit:
sa ma msi sa a ma connection jsute apres que jai changer el delete pigs par el delete id

Woaw l'horreur !
Spanky, retourne au CE2 et suis les cours de français cette fois-ci !!!

j'ai pas fait français en ce2, y'a pas sa au primaire.sumimasens

Embarassed

sa ma mis cela a la connexion juste après que j’ai changer le délecte pigs par le délecte id
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MessageSujet: Re: [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete   [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete - Page 2 Empty25/10/08, 05:59 pm

Poste ton code actuel, je comprend pas ton histoire de delete.
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Jules

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MessageSujet: Re: [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete   [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete - Page 2 Empty25/10/08, 06:00 pm

Tu sais, même traduit, c'est pas plus clair...

La traduction a écrit:
Ca m'a mit cela à la connexion juste après que j’ai changé le [...]

La suite, le délecte pigs et le délecte id, impossible de savoir de quoi tu causes.
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Skatershi

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MessageSujet: Re: [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete   [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete - Page 2 Empty26/10/08, 02:45 am

Au pire essaye d'expliquer ton soucis en anglais Spanky.

Nous sommes sur un forum français, mais pour une fois on peut faire une petite exception hein... Wink
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Respawner

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MessageSujet: Re: [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete   [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete - Page 2 Empty26/10/08, 03:10 am

Skatershi a écrit:
Au pire essaye d'expliquer ton soucis en anglais Spanky.

Nous sommes sur un forum français, mais pour une fois on peut faire une petite exception hein... Wink
Sachant que toutes personnes ici et donc utilisant L2J ou dérivé se doit d'être un minimum à l'aise avec l'anglais Smile
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Spanky

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MessageSujet: Re: [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete   [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete - Page 2 Empty27/10/08, 03:59 pm

I seek to create a event.
which must be spawn monsters in all town (small pigs). for the moments he spawn all pigs in all castle town and npc manager too but at the end of the event I can not make them disappear automatically

Code:
#Smash The Pigs event
#by TheOne, edit by spanky&seva

import math
import sys
from net.sf.l2j.gameserver              import Announcements
from net.sf.l2j.util                    import Rnd
from java.lang                      import System
from net.sf.l2j.gameserver.model.quest          import State
from net.sf.l2j.gameserver.model.quest          import QuestState
from net.sf.l2j.gameserver.model.quest.jython      import QuestJython as JQuest
from net.sf.l2j.gameserver.model.actor.instance    import L2PcInstance
from net.sf.l2j.gameserver.model.actor.instance    import L2NpcInstance
from net.sf.l2j.gameserver.network.serverpackets    import PlaySound
 
#Put the Id of the reward of your choice here
Reward = 57
#Put the amount to give of this reward depending on the player level like this: [ level35amount,level65amount,level80amount ]
Amount = [  300000,1000000 ,5000000  ] #change the reward! :)
 
 
MANAGER = 50026  #choose the NPC that you want (100500)
ManagerLocX = [ 147453,82698,82753,16105,111257,-14403,147714,87354,-81085,116498,17471,43594,45854,11523,-83980,115170,-44534,-116065 ]
ManagerLocY = [ 26917,148638,53578,143272,219998,123388,-56380,-142315,150613,76137,169987,-48161,49768,16835,242577,-179018,-112910,46172 ]
ManagerLocZ = [ -2205,-3468,-1496,-2771,-3671,-3117,-2781,-1341,-3044,-2730,-3502,-797,-3060,-4662,-3730,-911,-240,504 ]
 
 
#NPC coords in Giran
MBX1    = 82698
MBY1    = 148638
MBZ1    = -3468

#addon added by sevas
PigMaxPlayers = 30  # (max number of players, NOT TESTED YET)
repeat = 3600000 # event repeat (Default 1 hour)
unspawntime = 10000 # This remove pigs again 10 sec later when players are teleported (no change)
teleportback = 605000 # Teleport player back to giran (5 sec more than duracion)
duracion = 600000 # length of the event (Default 10min)
finishtime = 600000 # Announcement in game when event finish
FirstStart = 20000 # when server start/restart the event 'll load after this time
 
Pigs = [ 100307,100308,100309,100310,100311,100312,100313,100314,100315 ] # 3 levels, 3 of each level in order - 35,65,80
SpawnXLowTown = [ 46264,12940,-84766,116618,-44567,-115572 ]
SpawnYLowTown = [ 49679,16484,242338,-182496,-112683,46779 ]
SpawnZLowTown = [ -3068,-4585,-3730,-1526,-240,501 ]
SpawnXMidTown = [ -14403,-82335,116682,45375 ]
SpawnYMidTown = [ 123631,150831,76407,-47863 ]
SpawnZMidTown = [ -3117,-3129,-2730,-797 ]
SpawnXHighTown = [ 148051,81348,82435,18809,111921,148416,88144 ]
SpawnYHighTown = [ 28045,148238,53681,145310,219691,-55977,-142741 ]
SpawnZHighTown = [ -2269,-3469,-1496,-3131,-3761,-2781,-1341 ]
 
class pigsSmash (JQuest):
 
    def __init__(self,id,name,descr):
        JQuest.__init__(self,id,name,descr)
        self.startQuestTimer("PigsSpawn", FirstStart, None, None)
        self.EventManager1 = []
        self.Registration = []
        self.Pigs = []
 
 
    def onTalk (self,npc,player) :
        npcId = npc.getNpcId()
        if not player.getQuestState("pigsSmash") : return
        if npcId == MANAGER :
          if not player in self.Registration:
                if len(self.Registration) < PigMaxPlayers:
                    self.Registration.append(player)
                    Reg = list(self.Registration)
                    Id = []
                    for player in self.Registration:
                        rr = player.getClient()
                        if rr == None:
                            for i in range(len(self.Registration)):
                                if player == self.Registration[i]:
                                    Id.append[i]
                            if len(Id) > 1:
                                for i in range(len(Id)):
                                    self.Registration.pop(Id[i])
          player.sendPacket(PlaySound("ItemSound.quest_accept"))
                    return "<html><body>You are now participating in the event! Go and kill some Pigs!!</body></html>"
                else:
                    self.Full = True
                    return "<html><body>Event is full, try again next time ;)</body></html>"
          else:
                return "<html><body>You are already registered.</body></html>"
 
 
 
    def onAdvEvent (self,event,npc,player):
        if event == "PigsSpawn":
            StartAnnounce = "Some special pigs have been spawned in all towns and villages.  Their levels should reflect the Town that they are in."
            StartAnnounce2 = "When killed, there is a chance that they will drop an event box."
            StartAnnounce3 = "If you are 10 or more levels higher than the Pig that you kill, you will not get any reward."
            StartAnnounce4 = "You need to register with the Event Manager in a town to participate!"
            Announcements.getInstance().announceToAll(StartAnnounce)
            Announcements.getInstance().announceToAll(StartAnnounce2)
            Announcements.getInstance().announceToAll(StartAnnounce3)
            Announcements.getInstance().announceToAll(StartAnnounce4)
            self.Registration = []
            self.startQuestTimer("PigDespawn", duracion, None, None) #StartTimer de la Duracion
            self.startQuestTimer("finish", finishtime, None, None) #StartTimer del anuncio finish
            self.startQuestTimer("teleportback", teleportback, None, None) #StartTimer del teleportback             
            for i in range(len(ManagerLocX)):
                manager1 = self.addSpawn(MANAGER,ManagerLocX[i],ManagerLocY[i],ManagerLocZ[i],0,False,0)
                self.EventManager1.append(manager1)
            for i in range(15):
                for i in range(len(SpawnXLowTown)):
                    rr = Rnd.get(500)
                    rr2 = Rnd.get(500)
                    xx = SpawnXLowTown[i] + (rr - 250)
                    yy = SpawnYLowTown[i] + (rr2 - 250)
                    zz = SpawnZLowTown[i]
                    luck = Rnd.get(3)
                    pig = self.addSpawn(Pigs[luck],xx,yy,zz,0,False,0)
                    self.Pigs.append(pig)
                for i in range(len(SpawnXMidTown)):
                    rr = Rnd.get(500)
                    rr2 = Rnd.get(500)
                    xx = SpawnXMidTown[i] + (rr - 250)
                    yy = SpawnYMidTown[i] + (rr2 - 250)
                    zz = SpawnZMidTown[i]
                    luck = Rnd.get(3)
                    luck = luck + 3
                    pig = self.addSpawn(Pigs[luck],xx,yy,zz,0,False,0)
                    self.Pigs.append(pig)
                for i in range(len(SpawnXHighTown)):
                    rr = Rnd.get(500)
                    rr2 = Rnd.get(500)
                    xx = SpawnXHighTown[i] + (rr - 250)
                    yy = SpawnYHighTown[i] + (rr2 - 250)
                    zz = SpawnZHighTown[i]
                    luck = Rnd.get(3)
                    luck = luck + 6
                    pig = self.addSpawn(Pigs[luck],xx,yy,zz,0,False,0)
                    self.Pigs.append(pig)
 
  if event == "finish":
            StartAnnounce5 = "Smash The Pigs Event Finished"
            StartAnnounce6 = "The next event is on X hour"
            Announcements.getInstance().announceToAll(StartAnnounce5)                       
            Announcements.getInstance().announceToAll(StartAnnounce6)
 
        if event == "PigDespawn": #First unspawn of npcs
          print "[Event] Smash The Pig Event Finished"
              [color=red]for npc in self.Pigs:
                  npc.deleteMe()
              for npc in self.EventManager1:
                  npc.deleteMe()[/color]
              self.startQuestTimer("unspawntime", unspawntime, None, None) #StartTimer of second unspawn
 
        if event == "teleportback": #Teleport players back to giran
                print "[Event] Teleporting Players"
                for player in self.Registration:
                  player.teleToLocation(82823,148605,-3469)
 
        if event == "unspawntime": #Second unspawn
          print "[Event] Removing Pigs"
              for npc in self.Pigs:
                  npc.deleteMe()
          print "[Event] Pigs Removed"
              self.startQuestTimer("PigsSpawn", repeat, None, None) #StartTimer (old eventInterval)
          print "[Event] Next event is in X hour"
 
    def onKill(self,npc,player,isPet):
        npcId = npc.getNpcId()
        npcObjId = npc.getObjectId()
        if npc in self.Pigs:
            level = npc.getLevel()
            xx = npc.getX()
            yy = npc.getY()
            zz = npc.getZ()
            luck = Rnd.get(3)
            if level == 35:
                prize_amount = Amount[0]
            if level == 65:
                luck = luck + 3
                prize_amount = Amount[1]
            if level == 80:
                luck = luck + 6
                prize_amount = Amount[2]
            for i in range(len(self.Pigs)):
                if npcObjId == self.Pigs[i].getObjectId():
                    Id = i
            self.Pigs.pop(Id)
            pig = self.addSpawn(Pigs[luck],xx,yy,zz,0,False,0)
            self.Pigs.append(pig)
            if not player.getQuestState("pigsSmash"): return
            if player.getLevel() > (level + 9):
          player.teleToLocation(82823,148605,-3469)
          return
            if player in self.Registration: #If the player registered than he has the quest, no need to check
              if Rnd.get(101) <= 5: #5% chance that it will drop a reward, change if you need to
                player.getQuestState("pigsSmash").giveItems(Reward,prize_amount )
      player.sendPacket(PlaySound("ItemSound.quest_itemget"))
            else:
          player.teleToLocation(82823,148605,-3469)
                    return "<html><body>You are not allowed to hunt pigs! Go back and Register with the NPC Bonny and you will be allowed to participate in the event.</body></html>"             
 
QUEST      = pigsSmash(-1, "pigsSmash", "ai")
 
for i in Pigs:
    QUEST.addKillId(i)
 
QUEST.addStartNpc(MANAGER)
QUEST.addTalkId(MANAGER)
 
print "Smash the pigs event loaded!!!"
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MessageSujet: Re: [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete   [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete - Page 2 Empty27/10/08, 04:16 pm

So what kind of error do you have? and when?
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Spanky

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MessageSujet: Re: [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete   [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete - Page 2 Empty27/10/08, 06:37 pm

always the same with the delete()code
if I understand may be ready as you said I can not implement it.
http://img353.imageshack.us/my.php?image=lebugcm1.jpg
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MessageSujet: Re: [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete   [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete - Page 2 Empty27/10/08, 06:51 pm

You need to understand why do you have a None type error (same as null pointer in Java).
Spawn doesn't exist for example or just your list which is empty.

This is one of the thing which makes me don't like Python. the type of the attribute isn't "defined" by the programer. Make the same script in Java and you will not do this kind of error.
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Spanky

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MessageSujet: Re: [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete   [Résolue](merci de votre aide)juste une question bete - Page 2 Empty06/11/08, 01:42 pm

Code:
self.startQuestTimer("PigDespawn", 2700000, None, None)                           
            for i in range(len(ManagerLocX)):
                manager1 = self.addSpawn(MANAGER,ManagerLocX[i],ManagerLocY[i],ManagerLocZ[i],0,False,0)
                self.EventManager1.append(manager1)
            for i in range(15):
                for i in range(len(SpawnXLowTown)):
                    rr = Rnd.get(500)
                    rr2 = Rnd.get(500)
                    xx = SpawnXLowTown[i] + (rr - 250)
                    yy = SpawnYLowTown[i] + (rr2 - 250)
                    zz = SpawnZLowTown[i]
                    luck = Rnd.get(3)
                    pig = self.addSpawn(Pigs[luck],xx,yy,zz,0,False,0)
                    self.Pigs.append(pig)
                for i in range(len(SpawnXMidTown)):
                    rr = Rnd.get(500)
                    rr2 = Rnd.get(500)
                    xx = SpawnXMidTown[i] + (rr - 250)
                    yy = SpawnYMidTown[i] + (rr2 - 250)
                    zz = SpawnZMidTown[i]
                    luck = Rnd.get(3)
                    luck = luck + 3
                    pig = self.addSpawn(Pigs[luck],xx,yy,zz,0,False,0)
                    self.Pigs.append(pig)
                for i in range(len(SpawnXHighTown)):
                    rr = Rnd.get(500)
                    rr2 = Rnd.get(500)
                    xx = SpawnXHighTown[i] + (rr - 250)
                    yy = SpawnYHighTown[i] + (rr2 - 250)
                    zz = SpawnZHighTown[i]
                    luck = Rnd.get(3)
                    luck = luck + 6
                    pig = self.addSpawn(Pigs[luck],xx,yy,zz,0,False,0)
                    self.Pigs.append(pig)
        if event == "PigDespawn":
            print "removing Pigs"
            self.startQuestTimer("PigSpawn", eventInterval, None, None)                           
            self.EventManager1.deleteMe()
            for i in range(len(self.Pigs)):
                self.Pigs[i].deleteMe()
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